dinsdag 11 oktober 2016

Corner-to-corner deken klaar!

Nog niet zo lang geleden zat ik er nog flink tegenaan te hikken, want deze deken leek wel een eindeloos project. Op verzoek van mijn oudste zoon die op kamers ging, begon ik aan deze deken. Alles gehaakt met de corner-to-corner steek. Hij zocht zelf de plaatjes uit die hij in de deken verwerkt wilde hebben.

In februari begon ik hier met goede moed aan, in mei wist ik niet of het ooit wat zou worden, in juli en augustus vond ik het te warm om aan een deken te haken en in september weer met goede moed begonnen. En nu is het oktober en is de deken eindelijk klaar!

Nog even een terugblik naar het begin.
Breaking Bad 'Heissenberg'
Mocking Jay (Hungergames)
Batman
Gitaar (want zoonlief speelt gitaar)
Toen alle blokken eenmaal klaar waren, moest ik gaan bedenken hoe ik die aan elkaar ging maken tot één geheel. Zoonlief was duidelijk in z'n kleurensmaak, het moest vooral zwart worden. Dus ik ging aan de slag om zwarte blokken te haken die deze blokken aan elkaar moesten verbinden. Een ontzettend saaaaaai klusje!

De bovenste blokken aan elkaar. 
De laatste steekjes!!!
Tadaaaaa!
Zij aanzicht
Om het zwart toch een beetje op te halen, haakte ik er een rood randje omheen (gewoon stokjes). Vanmiddag heb ik de deken aan m'n zoon overhandigd en hij was er heel erg blij mee. Gelukkig maar! Ik hoop dat hij er vele jaren plezier van gaat hebben.

Liefs, Nika

Geen opmerkingen:

Een reactie posten