vrijdag 10 februari 2017

Handwerkbeurs Zwolle 2017

Vandaag reisden mams en ik naar het koude Zwolle (er lag gewoon snééuw!) voor de handwerkbeurs in de IJsselhallen. Wat een walhalla aan heerlijke wolletjes! Behalve meer dan 200 stands met alles op het gebied van vilten, quilten, haken en breien, kon je deelnemen aan diverse workshops. Van wolspinnen en kantklossen tot het aanleren van de basis haak- of breitechnieken en diverse gevorderde technieken. Ik heb ademloos staan kijken hoe een dame bezig was met een prachtig kantkloswerkje. Echt heel kunstig!

Natuurlijk waren alle bekendere garenwinkels aanwezig met een stand, zoals Rits In (waar Nienke van Mooi van Draad aanwezig was om haar mooie boek te promoten), Echtstudio waar de nieuwste kleurtjes van byClaire over de toonbank vlogen en Wolplein, waar ik even babbeltje maakte met Saskia Laan (zó leuk om eens ontmoet te hebben!).  En zo waren er nog vééél meer....

Saskia Laan bij de stand van Wolplein

Bij de stand van Craftkitchen stond de leukste kermisattractie die ik ooit had gezien! In ruil voor een 'follow' op Instagram (of het bewijsje dat je al volgt, want dat deed ik natuurlijk allang!) kreeg ik een muntje en mocht ik proberen om met de grijper een bolletje ByClaire te grijpen. Helaas....greep ik mis, maar het was wel leuk om te mogen proberen!

De grijpmachine van Craftkitchen
Natuurlijk gingen we niet met lege handen naar huis. Afgelopen week kwam ik een leuk patroontje tegen voor een gehaakt vest en aangezien de Stylecraft op de beurs in de aanbieding waren, was de keuze snel gemaakt. Over de kleur heb ik iets langer getwijfeld (teveel leuke kleuren!), maar uiteindelijk ben ik gegaan voor deze voorjaarsgroene kleur (meadow).
Het leuke, nieuwe garen van Rico Creative Bubble wilde ik ook proberen en met een kant-en-klaar pakketje om een grappig sponsje te haken in de vorm van een donut kon ik dan ook echt niet laten liggen!



Na het bezoekje aan de beurs brachten we nog een kort bezoekje aan de mooie binnenstad van Zwolle. Hier komen we zeker nog eens terug als het iets warmer weer is :-)

Mijn handen jeuken om met m'n nieuwe bolletjes aan de slag te gaan. Het resultaat laat ik binnenkort zien!

Liefs Nika

Ps wil je ook nog naar de handwerkbeurs? Dat kan nog t/m a.s. zondag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten