donderdag 1 september 2016

Corner to corner deken

Nadat ik al dekens had gehaakt voor de jongste twee kinderen, mijn ouders en mijzelf vroeg m'n oudste zoon of ik voor hem ook een deken wilde haken. Nu was ik wel even klaar met dekens haken (wat een megaprojecten zijn dat!) dus zei ik dat hij er één zou krijgen wanneer hij op kamers zou gaan (hij is 20). Daarmee dacht ik even wat tijd gewonnen te hebben, maar helaas kondigde hij niet lang daarna aan dat hij inderdaad een kamer had gevonden in een studentenhuis.

Nu ben ik heel slecht in herhalingen (te saai), dus mijn voorwaarde was wel dat het een ander soort deken moest worden dan de dekens die ik al had gemaakt. De corner-to-corner steek was nieuw voor mij, dus dit leek mij wel een geschikte steek voor dit project. Het wordt een hele persoonlijke deken. Elk vak staat voor iets wat hij leuk vind (favoriete films, series en hobby's).


Het eerste blok werd 'Heissenberg' uit Breaking Bad. Ik vond een pixelpatroon op internet dat goed te gebruiken was voor de corner-to-corner steek. 

 Daarna het logo van Batman. 
 Mockingjay van the Hunger Games, dit wordt het 'center piece'
Kijk, het begint al vorm te krijgen. Ik heb inmiddels alle blokken klaar. Nu is het nog een kwestie van heel veel zwarte blokken haken om alles aan elkaar te zetten (hoezo saai....). Pffff.... waar ben ik aan begonnen? Ik had ook gewoon een stokjesdeken kunnen maken! Maar het wordt wel echt een unieke deken, dat dan weer wel! Wanneer het klaar is, zal ik 'm zeker in z'n geheel showen.

Liefs, Nika

Geen opmerkingen:

Een reactie posten