zaterdag 17 september 2016

Tapestry haken ; laptopsleeve

Sinds een paar weken heb ik een nieuwe laptop. En een nieuwe laptop vraagt natuurlijk om een nieuw (uiteraard gehaakt) hoesje. Na even zoeken op o.a. Pinterest naar inspiratie kwam ik een mooie foto tegen van een tapestry gehaakte Ipadhoes van Leafs Creations. Het patroon vind je hier.
Ik heb het ongeveer nagemaakt, omdat de afmetingen van de laptop natuurlijk anders zijn dan van de Ipad. Het is even tellen en passen en meten, maar het resultaat mag er zijn!
Het eerste begin. Vooral veel passen en proberen!
Heerlijk in de tuin haken. Zoonlief maakt ondertussen z'n huiswerk. 

Het begint al ergens op te lijken. 

Taadaaaa! Klaar!

Het blijft toch wel een hele gave haaktechniek. Ik haakte deze laptopsleeve met allerlei restjes katoen en merkte dat het voor mooi tapestrywerk wel belangrijk is om goed katoen te kopen, dat niet snel splijt. Er zit toch wel wat kwaliteitsverschil in mijn restjesbak :-)
Verder haak ik yarn over/yarn under in de achterste lus. Op die manier worden de figuurtjes mooi recht en zie je zo min mogelijk van de meeloopdraden.

Met deze haaktechniek kun je ook hele mooie tassen maken. Ik maakte er vorig jaar al verschillende. Die zal ik binnenkort eens laten zien. Mocht je hieraan willen beginnen en je hebt tips nodig, laat maar weten!

Liefs, Nika


Geen opmerkingen:

Een reactie posten